Kesälläkin Tampereella tapahtuu

10.6.2024

Tampereen Taidemuseon 1.6.2024 avattu näyttely, kansainvälinen HYPER vie katsojan suoraan iholle, lähelle ihmisyyttä. Hyperrealistisissa teoksissa kerronnalliset ja yllättävät elementit yhdistyvät todellisuuden valokuvantarkkaan esittämiseen. Aiheina ovat arkiset tilanteet, tavalliset ihmiset ja inhimillisen olemassaolon moninaisuus. Taideyhdistyksen jäsenet pääsevät taidemuseoon maksutta ilmoittamalla kassalla jäsenyydestään.

Sara Hildénin taidemuseossa avautuu 8.6.2024 näyttely Jean-Michel Othonier – Under an Endless Light. Näyttely esittelee taiteilijan tuotantoa 2000-luvun alusta tähän päivään. Sen teemana on luonnon ihmeellisyys.

Finlayson Art Area avautuu jälleen Finlaysonin alueella 14.6.2024. Finlayson Art Arean 10. juhlavuoden näyttelyt sijaitsevat sisägallerioissa, alueen pihoilla ja kaduilla sekä Finnparkin parkkihallissa ja Finlaysonin kirkossa.

Tampereen Ratinanrannassa sijaitseva entinen toimistotalo muuttuu kesäksi 2024 elämykselliseksi taiteen keskukseksi houkutellen jälleen tuhansia asukkaita ja vierailijoita yllättävien ja immersiivisten taide-elämysten äärelle. Muutos.art Tampere -niminen näyttely avautuu 14.6.2024. Näyttely pohtii ihmisen ja ympäristön välistä suhdetta taiteen keinoin.

Euroopan akvarellitaiteen yhdistysten The European Conferation of Watercolor Societes XXVI symposium ja yhteisnäyttely järjestetään Tampereella elokuussa. Näyttely on avoinna yleisölle Laikussa 10.–25.8.2024. Siinä on esillä 180 eurooppalaisten akvarellitaiteilijoiden teosta.