Taidematka Mänttään

• pe 24.2.2023 klo 9:3017
  • Serlachiuksen Taidemuseo

Teemme taide- ja lounasmatkan Mänttään. Ohjelmaan sisältyy opastettu kierros näyttelyssä  Aamukahvit kaupungin katolla, Paviljonki-lounas ravintola Göstassa ja vierailu Serlachius -residenssissä.

Aamukahvit kaupungin katolla on näköalapaikka keskustelunaiheille, joita Gösta Serlachiuksen taidesäätiön nykytaidekokoelmasta nousee esiin. Säätiö alkoi kerätä nykytaidetta 2010-luvun alussa. Kokoelmaan kuuluu yli viisisataa teosta ja näyttelyyn niistä on ripustettu noin kuusikymmentä.

Göstassa on esillä myös graffititaiteilija EGSin teoskokonaisuus This Could Go on Forever sekä taiteilija Clare Woodsin maalauksia näyttelyssä Menneen ja tulevan välissä.  Vierailulla on mahdollisuus tutustua myös Joenniemen kartanon taideteoksiin.

Käymme lisäksi tutustumassa Serlachius-residenssiin, joka on Gösta Serlachiuksen taidesäätiön ylläpitämä vierasateljee kuvataiteiden parissa työskenteleville luovan alan ammattilaisille.

Lähtö Tampereen Vanhalta kirkolta perjantaina 24.2.2023 klo 9.30
Paluu Vanhalle kirkolle klo 17 mennessä.

Matkan hinta jäsenille on 55 € ja muille 65 €. Hinta sisältää kuljetuksen, opastukset ja lounaan. Ilmoittautumiset 15.2.2023 mennessä.

Jäsenyys