Taide- ja Wivi Lönn -matka Jyväskylään

• la 24.9.2022
  • Jyväskylä

Taideyhdistys järjestää lauantaina 24.9.2022 taide- ja arkkitehtuurimatkan Jyväskylään, jossa tutustumme arkkitehti Wivi Lönnin Jyväskylän seudulle suunnittelemiin rakennuksiin. Matkaan sisältyy arkkitehtuurikiertoajelun lisäksi opastettu kierros Jyväskylän taidemuseon näyttelyssä Nykytaiteen klassikoita Kuntsin kokoelmasta sekä buffet-lounas ja iltapäiväkahvi.

Wivi Lönn syntyi Tampereella 150 vuotta sitten, 1872  ja valmistui arkkitehdiksi 1896. Hänen suunnittelemiaan rakennuksia on Tampereen lisäksi muun muassa Jyväskylän seudulla, jossa hän asui osan elämästään.

Ohjelma:

Lähtö Tampereen Keskustorin Vanhalta kirkolta klo 8.30
Opastettu kierros Jyväskylän Taidemuseon näyttelyssä Nykytaiteen klassikoita - Kuntsin kokoelma
Lounas ravintola Harmooni, Jyväskylä
Kiertoajelu Wivi Lönn ja Hanna Parviainen - oman aikansa lasikaton rikkojat, Jyväskylä
Iltapäiväkahvi AaBakery, Säynätsalo
Paluu Tampereen Keskustorin Vanhalle kirkolle noin klo 19.00.

Matkan hinta on jäsenille 79 euroa Museokortilla ja 85 euroa ilman Museokorttia.
Ei-jäsenelle hinta on 89 euroa Museokortilla ja 95 euroa ilman Museokorttia.
Ilmoittautumiset 15.9. mennessä.

Taideyhdistyksen jäsenyys ja Museokortti