Luento: Vuoden nuori taiteilija 2023, kuvanveistäjä Eetu Huhtala kertoo taiteestaan

Tampereen Taidemuseon vuoden 2023 nuoreksi taiteilijaksi on valittu kuvanveistäjä Eetu Huhtala. Hänen tuotantonsa koostuu mekaanisista ja suurikokoisista metallisista veistoksista ja muista moniaistillisista teoksista. Käsitteellisten teosten lähtökohtana ovat arkiset esineet ja tekniset laitteet, jotka eivät toimi odotetulla tavalla, vaan järjenvastaisesti, vailla päämäärää.

Kuvanveistäjä Eetu Huhtala kertoo työstään ja teoksistaan yhdistyksen jäsenille tiistaina 22.8. klo 17–18.30 pääkirjasto Metson luentosalissa Lehmus.

Eetu Huhtalan näyttely on avoinna Taidemuseossa 17.6.–15.10.2023. Yhdistyksen jäsenillä on vapaa pääsy Taidemuseoon tutustumaan teoksiin koko kesän ajan – ilmoita vain jäsenyydestäsi taidemuseon kassalla!

Kuvanveistäjä Eetu Huhtalan valinta Vuoden nuoreksi taiteilijaksi 2023 julkistettiin Tampereella 16. tammikuuta. Kuva: Jari Kuusenaho