Luento: Ekspressionismi

Tampereen taidemuseossa 8.10.2022 avautuva näyttely Siveltimen voima esittelee suomalaista ekspressiivistä maalaustaidetta kultakaudelta nykytaiteeseen. Näyttelyssä edetään kultakauden ekspressiivisistä, patrioottisista maisemista ja Akseli Gallen-Kallelan Afrikan-kaudesta 1910–1920-lukujen marraskuulaisten taiteeseen, Helene Schjerfbeckin sisäisiä maailmoja luotaavaan modernismiin, Ellen Thesleffin uraauurtavaan ekspressionismiin, 1960-luvun informalismiin, 1980-luvun uusekspressionismiin sekä nykytaiteen ekspressiiviseen maalaukseen.

Siveltimen voima -näyttelyn kuraattori Virpi Nikkari pitää Tampereen Taideyhdistyksen jäsenille luennon ekspressiivisestä taiteesta 12.10.2022 klo 17.30 pääkirjasto Metson luentosalissa Kuusi.

Luento on jäsenille maksuton, ei-jäsenille osallistumismaksu on 5 €. Ilmoittaudu luennolle tästä.