Taidematka Mäntän kuvataideviikoille

Taideyhdistys järjestää lauantaina 31.8. taidematkan Mänttään. Matkan kohteina ovat Serlachiuksen kartano, kuvataideviikkojen näyttelykeskus Pekilo sekä taiteilijoiden Riikka Lenkkerin ja Tiia Matikaisen työtilat Mäntässä. Paluumatkalla poiketaan vielä Juupajoella Walleniuksen Wapriikissa.

Kartanossa tutustumme opastetulla kierroksella museon vaihtuviin näyttelyihin Naamiot, vaihtuvia identiteettejä antiikista nykytaiteeseen ja ROR ABC, Vallankumouksia tilauksesta.

Mäntän kuvataideviikkojen näyttely Puhallus rakentuu valon, ilmavuuden, perspektiivien sekä tilallisuuden teemojen ympärille. Puhallus vie ajatukset liikkeeseen ja ilman väreilyyn. Useista näyttelyn teoksista onkin löydettävissä hienovaraista liikettä, moniaistisia kokemuksia ja myös luonnon läsnäolo välittyy niistä monimuotoisena. Kuraattori Heli Ryhänen on kutsunut mukaan Kuvataideviikoille 36 kuvataiteilijaa tai taiteilijaparia. Matkaan sisältyy opastus Pekilon näyttelyssä.

Kuvataiteilijat Riikka Lenkkeri ja Tiia Matikainen avaavat työtilojensa ovet ja kertovat työstään meille.

Walleniuksen Wapriikissa on iltapäiväkahvin ohessa mahdollisuus tutustua näyttelyihin.

Lähtö Mänttään on Tampereen Vanhalta kirkolta lauantaina 31.8.2024 klo 9. Paluu Vanhalle kirkolle klo 19 mennessä.

Matkan hinta jäsenille on 85 € Museokortilla, ilman Museokorttia 90 €. Hinta sisältää kuljetuksen, sisäänpääsyt ja opastukset kohteissa, ruokailun Mäntän Klubilla ja iltapäiväkahvin Walleniuksen Wapriikissa. Muille kuin jäsenille hinta on 105 € Museokortilla ja ilman Museokorttia 110 €. Lasku matkasta lähetetään osallistujille noin kahta viikkoa ennen matkaa.

Ilmoittautumislomake aukeaa tälle sivulle 14.6.2024 klo 12. Ilmoittautuminen päättyy 2.8.2024. Ilmoittautuminen on sitova ja maksetun matkan hintaa ei palauteta, ellei matkalle saada uutta osallistujaa. Kukin osallistuja ilmoitetaan omalla lomakkeellaan. Mikäli joudut peruuttamaan matkasi, lähetä tieto yhdistyksen sähköpostiin: info@tampereentaideyhdistys.fi tai ilmoita puhelimitse matkavastaavalle.

Tampereen Taideyhdistyksen jäsenyys
Museokortti