Taidematka avartaa mieltä, lähde mukaan! Taidematka sopii Sinulle,  joka etsit koti- tai ulkomaanmatkaltasi uusia kulttuuri- ja taide-elämyksiä sekä samanhenkistä matkaseuraa.
Tampereen Taideyhdistys ry järjestää 2-4 matkaa keväisin ja syksyisin niin Suomeen kuin maan rajojen ulkopuolellekin tutustumaan paikalliseen taiteeseen ja sen historiaan.

Retki Lempäälään  18.05.

Lempäälästä, kirjaimellisesti keskeltä korpea  löytyy  kotimaisen taiteen todellinen aarreaitta

• ja melkoinen persoona on sitä pyörittävä kauppaiskin.

Näillä sanoilla Pirkanmaan Yrittäjä -lehti kuvasi tätä kevätretkemme kohdella lokakuussa 2018.Kohteemme on taidegalleria Rita, missä kokoelma on kerrassaan häkellyttävä. Taiteilijoista mainittakoon Hugo Simberg, Eero Nelimarkka, Soile Yli-Mäyry, Juhani Palmuja Kaj Stenvall.  Ulkomaisia taiteilijoita on myös, esim. Miro, Chagall ja Dali.

Galleristi Jouko Rita pyytää varaamaan aikaa 2 tuntia -  katsottavaa on paljon.

Galleriakäynnin jälkeen jatkamme  kahvila Siiriin Lempäälän keskustaan.  Tämä kirkkolahdenrannalla sijaitseva viehättävä kahvila on täynnä erilaisia makeita ja suolaisia herkkuja,joista jokainen retkeläinen saa itse ostaa haluamansa.

11.00    Lähtö Tampere, Vanha kirkko

12.00    Galleria Rita.

14.00    Lähtö kohti kahvila Siiriä

15.30    Lähtö kotimatkalle

Matkan hinta jäsenet € 15,00, ei jäsenet € 20,00.

Ilmoittautuminen viimeistään 10.05 puh: 0500 878038 / Liisi Leiniö tai sähköpostitse liisi.leinio@luukku.com.

Suosittele meitä