Taidematka avartaa mieltä, lähde mukaan! Taidematka sopii Sinulle,  joka etsit koti- tai ulkomaanmatkaltasi uusia kulttuuri- ja taide-elämyksiä sekä samanhenkistä matkaseuraa.
Tampereen Taideyhdistys ry järjestää 2-3 matkaa keväisin ja syksyisin niin Suomeen kuin maan rajojen ulkopuolellekin tutustumaan paikalliseen taiteeseen ja sen historiaan.

Matkat keväällä 2018

Ennakkotiedot:

27.01.        Helsingin taidemuseo, HAM,

-   Ola Kolehmaisen valokuvanäyttely  Pyhiä tiloja,

Riihimäen taidemuseo

-   Suomen kuvataidejärjestöjen vuosinäyttely

Hämeenlinnan taidemuseo

-  Veksi Salmen kokoelma, Saksalainen rappiotaide,

17.03.        Ateneum

-  Adel Abidi, maalauksia

EMMA Espoo

-   Tapio Wirkkala  ja Ruht Bryk, yksityiskokoelma

21.04.        Suomen Kansallisooppera

Musiikkimatka Helsinkiin

Suomen Kansallisooppera, Giuseppe Verdin ooppera Trubaduuri

Parasta luomiskauttaan elänyt Verdi suorastaan tuhlaili loisteliasta musiikkia aarioihin ja kuorokohtauksiin. Erilleen joutuneiden ja vihollisiksi ajautuneiden veljesten tarina on traaginen, mutta säveltäjälle se tarjosi innoittavia käänteitä ja vahvoja henkilöitä. Tarttuvat sävelet ja sytyttävät rytmit tekivät Trubaduurista aikanaan maailman suosituimman oopperan.

Ohjaaja Joan Anton Rechi tuo mukaan taiteilija Francisco de Goyan, joka kuvasi juuri Trubaduurin tapahtumapaikoilla käytyä raakaa sotaa etsaussarjassaan Sodan kauhuja. ”Haluan muuttaa oopperatalon maalarin jättimäiseksi kankaaksi”, kuvaa ohjaaja Goyan teosten projisointeja. ”Goya on kuin kertoja, trubaduuri, joka siveltimellään kertoo rakkauden, koston, sodan ja kuoleman tragediasta – siitä tuhosta, jonka sota aiheuttaa.” Ristiriita musiikin kauneuden ja väkivaltaisten sotakuvien välillä luo uuden näkökulman Verdin kuolemattomaan oopperaan.

11.30   Lähtö Tampere, Vanha kirkko

14.00   ooppera alkaa

Kotimatkalle lähtö heti oopperan loputtua, matkalla ei lounasta  - voidaan pitää pidempi tauko matkan aikana.

Hienot paikat oopperan toisen parven 3. rivin keskellä.. Matkan hinta jäsenet € 120,00, ei jäsenet€ 130,00.

Ilmoittautumien tammikuun loppuun mennessä.

puh: 0500 878038 / Liisi Leiniö tai sähköpostitse liisi.leinio@luukku.com.

Tervetuloa  mukaan!

Suosittele meitä